1. Dashboard

 

Na het inloggen via https://klassiek.digitalekaartverkoop.nl/inloggen heb je toegang tot de achterkant van de website. Er verschijnt een blauwe balk boven de website waarmee geschakeld kan worden tussen de voorkant en achterkant.

Gebruik de achterkant voor het aanmaken van evenementen & tickets. De voorkant is voor de bezoekers, waar tickets gekocht kunnen worden en je evenementen publiekelijk te zien zijn.

2. Nieuw evenement

 

Achterkant van de website gevonden? Onder “Evenementen” vind je de knop nieuw waarmee een nieuw evenement aangemaakt kan worden.

3. Evenement aanmaken

 

 

  1.  Titel van het evenement
  2. Beschrijving van het evenement
  3. Evenement locatie
  4. Evenement logo (komt op de tickets, maak hem niet te groot)
  5. Sponsor logo
  6. Publiceren
    1. Datum & tijden
    2. Tickets inschakelen
    3. Publiceren (doe dit als laatste als alles goed staat)
  7. Evenement categorie (kies de organisator, staan jullie er niet tussen? Neem even contact op)
  8. Uitgelichte afbeelding (flyer/poster van het evenement)

Ga hierna terug naar het Dashboard om tickets aan te maken.

4. Tickets aanmaken

 

  1. Ticketnaam/type (zoals Regulier/Korting/65+)
  2. Beschrijving van het ticket, bijvoorbeeld de voorwaarden voor het type van bovenstaande ( zie 1. )
  3. Min. hoeveelheid tickets per bestelling (advies: Geen minimum)
  4. Max hoeveelheid tickets per bestelling (advies: Geen maximum)
  5. Check-ins per ticket (advies: 1)
    1. Dit bepaalt hoe vaak 1 ticket toegang geeft tot het evenement.
    2. Dit inchecken werkt via de app
  6. Ticketverkoop periode (advies: onbepaalde duur)
  7. Wanneer kan er ingecheckt worden (advies: onbepaalde duur)

In de rechter balk:

  1. Publiceren (doe dit als laatste, als alles is ingevuld)
  2. Evenement
    1. Geef hier het evenement waar dit Ticket Type aan gekoppeld moet worden.
    2. Het is zo mogelijk om hetzelfde Ticket Type voor een volgend evenement weer te gebruiken.
  3. Prijs
  4. Aantal (hoeveelheid beschikbare tickets van dit type)
  5. Ticket Template (kies Standaard of laat leeg, dit wordt automatisch geregeld)
5. Kaartverkoop volgen

Zodra de kaartverkoop is gestart is het mogelijk om de verkoop live te volgen in de app. In principe sturen wij meerdere keren per week de unieke API sleutels voor nieuwe evenementen maar indien je deze nog niet hebt ontvangen, of misschien kwijt geraakt bent, neem dan contact met ons op.

6. Inchecken met de app

De app waar de kaartverkoop mee te volgen is ook de app om bezoekers mee in te checken. Klik vanuit hoofdscherm in de app op het camera logo en begin met super bezoekers inchecken. 
Geen gedoe met geprinte lijsten, bezoekers zoeken, handmatig afvinken, etc. etc. Achteraf komt er een lijst waarop precies te zien is wie ingecheckt heeft.

Zie hier voor meer informatie over de app.